Hopptävling

Full rulle hela dagen med lokal hopptävling för häst på ridskolan. Börjar så bra med att jag kommer på en kvart innan tävlingen börjar (när vi kommer dit) att jag skulle vara dörröppnare/rosettutdelare i första klassen samtidigt som jag skulle lägga upp godiset...hm, ibland funkar inte riktigt huvudet som det ska :P Dessutom hade jag glömt sätta upp banpersonallistorna igår så det blev lite kaos, särskilt eftersom ringmastern i första klassen aldrig dök upp. Sen upptäcker jag plötsligt en flaggare som borde ha stått på banan och flaggat men som stod och kollade...ja, jag har verkligen inte lätt att bli arg, men då blev jag ganska irriterad. Sen kommer andra klassen och då är två andra borta. Något mer irriterad krattar jag runt som en galning eftersom en annan krattare fick bli flaggare för den som saknades. Sedan kommer tredje klassen och då är ännu en flaggare borta. Då blev jag riktigt sur och irriterad och när jag saknade ytterligare två i sista klassen var måttet rågat. Jag blir så trött och arg på folk som skriver upp sig på att hjälpa till på tävlingen och sedan inte har mage att säga till att de inte längre kan komma. Visst, saker kan hända som gör att man inte kan komma och att man inte kan höra av sig och det är förståerligt. Jag skulle förstå om man hastigt inte längre kan, letar efter en ersättare, inte hittar någon och sedan säger det till mig, men idag var det folk som inte sa till att de inte kunde komma och inte hade de heller brytt sig om att leta efter en ersättare. Sedan får de där snälla, trogna stackarna som alltid hjälper till stå i varje klass när de bara skulle stått i en eller två. Jag har blåsor i händerna och på tummen av alla konstiga ställen och har ont i hela kroppen efter allt jobb. Jag tycker det är jättekul med tävlingar och hjälper mer än gärna till och står i ett par klasser, men jag har även godisförsäljningen att sköta, men vad gör man då när man måste hjälpa till på banan? Därför är jag enormt tacksam mot lill-Alva som stod och sålde godis i flera timmar när jag inte kunde fastän hon inte skulle.

Så, nu har jag fått gnälla av mig lite, men nu borde det dröja länge till nästa gång ni får stå ut med något av mitt klagande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0