Knäpp shettis

Glömde berätta om en lite rolig sak som hände idag. Jag stod och mockade samtidigt som Celina sadlade Lukas i hans box, eftersom han hade fått äta i boxen stod han fortfarande lös och sög upp de sista höstråna. Smattrandet från en högljud moped som kör från gården får mig att titta upp. Det nästa jag ser är Lukas som far ut från boxen och ut från stallet med sadeln på ryggen och sadelgjorden dinglande ospänd längs med sidan. Jag och Celina kastar oss ut ur stallet och ser Lukas springa rakt in i hagen utanför stallet. I grindöppningen halkar sadeln av - precis där leran började. Så sadelngjorden, padden och en del av sadeln var alldeles blöt och lerig. Så det fick bli en barbackaritt :) Busponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0