Ridponny till mig fixad!

Jag tror jag ska börja använda samma motto som min mamma alltid kör med: "Det ordnar sig, det gör det alltid". Och idag hade ännu en sak ordnat sig till det bästa :) Vi har ju pratat om att försöka hitta en ponny att låna under sommaren så att vi alla tre kan rida tillsammans, men vi har ju vetat att chansen nog är ganska liten för nåt sånt. Sen så pratade vi med Camilla om en c-ponny och dens shettiskompis som går i en hage 300m från oss, ingen av dem rids, kanske de behövde motion? Camilla kände ägaren lite så hon lovade att fråga. Idag hade de mötts på nån hockeyträning för barnen och innan Camilla själv hade hunnit med att fråga hade ägaren frågat om hon inte kunde få ha c-ponnyn på bete hos oss i sommar för shettisen ska avlivas framåt sommaren. Den lider av svår exem så de tycker att den har fått plågas tillräckligt nu. Camilla frågade om vi fick rida och ägaren blev bara glad och sa att vi fick börja redan nu om vi ville, fast tidigast i helgen eftersom ponnyn hade tappat en sko. Vilken otrolig tur vi har. Jättetråkigt att Mino, shettisen måste avlivas, men annars löste sig ju det andra bra :) Har dock ingen aning vad c-ponnyn heter men den är tydligen triangelmärkt så det blir skogsritter och lite lätt träning. Men det är ju det vi söker. Vet inte riktigt hur stor den är, men mindre än Lady iallafall så om det är jag eller mamma som kommer att rida den återstår att se. Den har inte gått mycket så det kommer ta ett tag att sätta igång den, men det kommer bara bli roligt! Skönt att den kommer stå i vårt stall i slutet av våren/början av sommaren så slipper vi gå mellan två stall.

Kommentarer
Postat av: Malin

Mino <3 :(

2011-03-15 @ 19:49:26
URL: http://ponniiebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0