Ridtur

Celina hade studiedag och jag var hemma tidigt från skolan så jag frågade om hon inte hade lust att rida en liten runda på Madicken med mig och Lady. Det ville hon gärna och jag tyckte att hon skulle rida barbacka eftersom, som jag sa "så kommer du märka att Maddis är lika mjuk som Lukas". Hon såg då liten ut på henne, tårna nådde precis magens kant där frambenen börjar. Efter en kvarts ridning Celina motvilligt att Madicken faktiskt är mjukare än Lukas att rida barbacka på. Nu har jag aldrig ridit Lukas, men en rundare rygg och mjukare gångarter än Madicken har jag aldrig stött på :) Knappt någon ansträngning att sitta kvar, oavsett gångart. Vi tog en galopp och Celina satt lika säkert som i en sadel trots att Maddan försökte tävla med Lady. När vi har ett par hundra meter hem försvinner Maddan in i skogen på stigen som hon bara ser och som hon alltid ska följa en bit innan hon går ut på stigen igen. Plötsligt hör jag ett tjut bakifrån och när jag tittar bakåt kommer Madicken galopperande ikapp. "Hon bockade" hojtar Celina. "jag som trodde hon skulle vara extra snäll mot mig utan sadel" Jag bara skrattade åt henne och frågade om det hade varit svårt att sitta kvar. "Nej" Säger Celina glatt och klappar Madicken. "Inte alls svårt!"

Jag tror de kommer trivas utmärkt tillsammans när den dagen kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0