Tisdag

Lite kaos här hemma för pappa fick åka till Bryssel med jobbet så plötsligt har vi en jätteenergisk hund att motionerna. Igår fick han följa med när jag red Madicken och Celina red Lukas, men jag tror inte han är jätteförtjust i det för när vi går från stallplanen springer han ner i stallet och vägrar komma. Vi gick 100m och fick ropa på han en bra stund innan han tillslut kom springande. Idag skulle han också ha följt med oss ut på en tur, men jag var hemma extra tidigt så jag stack före Celina till stallet för att borsta hår på Maddan. Jag tänkte att hon kunde ta med Zorro när hon kom så slapp han ha tråkigt med mig. Problemet var bara att jag vid kvart i 4 får sms från Celina "Jag ska inte rida idag, ska ju på möte med mamma, har du glömt att jag har sagt det?". Nu var det faktiskt inte jag som var glömsk för jag hade pratat med Celina imorse om att rida tillsammans. Det hade inte gjort så mycket om det inte varit så att hunden plötsligt inte fick sin motion. Jag struntade i att rida för efter 45min med ryktstenen var jag knappt halvfärdig, och då hade jag kunnat stå dubbelt så länge ändå. Fick ihop två Nina kaniner (vårt räknesätt i hår, en ninakaninhög är mycket) och så satt en massa hår fastklistrat på mig som vägrade gå bort. Matade hästarna och mockade boxarna och fyllde på spån innan jag traskade hemåt.

Fina Zorro :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0