Tisdag

Kom hem från praktiken vid lite i 3 och möts av en influensasjuk Celina som inte har kunnat motionera Lukas idag. Inga problem, säger jag till henne. Jag kan longera Lukas lite på banan eller köra honom. Nu är det ju så att saker inte alltid går som man tänkt och mitt började när jag skulle borsta Madicken. Hon fällde hur mycket som helst så jag var ju "tvungen" att ta med ryktstenen över hela henne. Problemet var att håret aldrig tog slut så vips var klockan 16.05 och jag sprang upp för att hämta sadel och träns. När jag kliver ut på gårdsplanen igen möter jag Anna, Ladys gamla ägare som kommit för att lämna en kasse kläder till oss. Så där blir jag fast ett tag för att prata om Lady, sen skyndar jag mig att sadla och ge mig av. Solen värmer skönt och Madicken är pigg och inte särskilt ömfotad på den ganska mjuka marken :) Rider till ängen och tar en galopp innan jag tvingas vända hemåt. Såg i skuggan hur tjock Madicken är, magen släpade ju nästan i marken där haha. Klockan är 5 när jag gett hästarna mat och då mockar jag. Innan jag går hem pysslar jag med Lady, men damen verkar inte uppskatta det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0