Klippning?

Under det 1 1/2 år som Madicken var sjuk fick manen och luggen växa om den ville för ingen fick knappt komma inärheten och röra Madicken när hon hade så ont i kroppen. Tyvärr ligger inte lång lugg i släkten för Madicken (eller halvsyster Amy) fick någonsin mer en tussen lugg som finns på bilden (en anledning till att jag hoppas fölet ärver sin pappas lugggener). I höstas klippte jag bor de ljusa topparna/stråna i Maddans man och sen tänkte jag inte mer på det förren nu ivår. Plötsligt en dag märkte jag att luggen blivit större med ett par centimeter! Och den som aldrig växer. Jag kan inte låta bli att undra om det är som för människor, att man behöver klippa väck det slitna för att håret ska växa? Av den anledningen funderar jag på att klippa toppar på Lady, för hennes man är väldigt tunn längst ner. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0