!!!

Blev inget hästbyte idag men hopplektionen gick så bra att det inte gjorde nåt! För en gångs skull var den en ren bana med 7 hinder inklusive en trippelbarr (huh!). Lady var pigg och på sådant humör att jag kände mig trygg att hoppa med henne. Efter framridningen hoppade vi banan på ca 70-80 och hon hoppade jättefint fastän hon drog som vanligt, vi for förbi ett hinder efter en oxer för att jag inte hann komma i balans, räta upp mig och styra. Sen fick de som ville hoppa lite högre och jag tänkte att visst, det kan jag väl göra, hon känns så trygg idag! Sen höjdes hindrena... gud vad högt allt var och jag blev så nervös att jag började bli helt matt i hela kroppen. Travade och galopperade runt medan jag försökte tänka alfabetet bakklänges - krångligt - och då lugnande jag mig. Försökte att titta bakom hindret för att slippa se höjden och hux flux så hade vi kommit över två oxrar och en vattenmattahinder och så missade vi samma hinder igen som var ett lägre snällt hinder. Lätt chockad att vi faktiskt kommit över de två hemska oxrarna men samtidigt väldigt glad tänker jag rida på räcket igen och så säger Maria att jag ska ta om de två sista. Tänkte att det var ren tur att jag faktiskt kommit över en gång, andra gången skulle inte gå bra. Men minsann så hoppade Lady fint över dem igen och tog i nåt så in i över oxern, så jag missade räcket igen haha. Fick ta bara det och sen kom vi över resten av banan lika fint - till och med trippelbarren! Åh vad glad jag var, stolt över både Lady och att jag själv vågat. Jag måste ändå velat det ganska mycket eftersom lady faktiskt hoppade haha.

Lady är så himla fin att hoppa just nu, jag fattar inte varför ingen vill ha henne på ett provbyte en hopplektion haha ;)

Så här såg hopplektionerna ut i våras, men så trillade jag av henne 7ggr under vårterminen haha. Klar förbättring
för då var det då inte tryggt att hoppa henne med hennes stopp och tigerhopp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0