Hubertusritten

Perfekt väder - sol och lagom varmt. Pigga, glada hästar som inte var för stirriga - ja Lukas uppförde sig faktiskt utmärkt (med det= pigg men någorlunda kontrollerbar). Galoppsträckorna med hinder var roligast och Lady flög över alla hinder med världens fart, jag som trodde fullblodsnerverna i henne skulle få henne att smita förbi. Lukas taktade och höll jämn takt hela tiden trots att det mest var c-d-ponnyer och en del storhästar. Lukas skulle gå först, så var det bara och sista hindersträckan travade han först och vilken trav! Lady travade minsann jättesnabbt så hans ben måste gått som trumpinnar! Galoppen var han med först i och hoppade glatt alla hinder oavsett höjd. Men så var han nästan helt genomsvettig när vi var klara också.

Upploppet där vi skulle fånga en anka på en pinne var jätterolig. Jag lyckade övertala Celina att vara med och till min stora förvåning var det vi två som nådde först fram till ankan och faktiskt Celina något före. När jag sträcker ut handen och försöker ta det får jag bara tag i luft - Celina nuddade vid den först men välte ner den på marken haha. Så vi svischade förbi och Elin som har en stoppbar häst tvärstannade, hoppade av och tog den.

Sen blev det soppa till oss och äppel till hästarna innan vi skrittade tillbaka till transporterna och åkte hem. Superhärlig ridtur, längtar redan till nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0