Kalla tår

Red Surkärringen med Celina idag, hon bad mig ta Madicken. Väldigt kallt om tårna, minns plötsligt varför det kan vara skönt att inte ha en häst att behöva rida haha.

Lady öm och lite svullen fortfarande vid munnen och jag tänker då inte stoppa ett bett i munnen imorgon. Idag får hon vila och imorgon får jag antingen rida dressyr i grimma eller longera.

Tog en promenad med Nangijala och gick ännu en bit längre än vad vi gått ensamma hittills. Idag fanns det mycket läskigheter, men om jag höll långt ut på grimskaftet och gick först så gick hon en liten bit bakom. Den blåa postlådan på vägen var hemsk idag men jag gick fram och satte handen på den och då vågade Nangijala komma fram och nosa på den. Hem ville hon som vanligt gå snabbt och först men varje gång grimskaftet spänns tvärstannar jag och går inte förrän hon gör så att grimskaftet lättar. Vissa stunder går hon jättesnällt och sen blir hon trött och försöker gå före igen. Idag var hon tillslut så arg att hon tog chansen och låtsades bli rädd för de bilar som åkte förbi på vägen, stegrade, bockade och skulle dra iväg fastän hon inte är rädd för bilarna så långt borta.

Just det ja. Idag hae Nangijala en svart ål längs ryggraden och huvudet, undersidan och halva sidan av halsen samt bog och ben var svarta på henne. Resten brunt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0