Kan man förvandla rockarden till en släde på vintern?

Jag hade stallet för mig själv idag och även Lukas motion till min uppgift då Celina var iväg. De hugger ner skog i skidbacken vilket gör att vi har stora problem att rida våra vanliga vägar. Nu skulle jag ju köra men den vanligaste turen försvinner med den. Så körde hem för att pumpa luften i däcken och skruva till allt, har inte gjort nåt sen vi fick den förra sommaren. Behövdes helt klart. Hemvägen blev konstig för det enda jag såg nästan hela vägen var en häst utan huvud - kroppen slutade vid manken. Lukas gick med nosen i backen och spårade nästan hela vägen. Väl hemma blev det en barbackatur med Ludde.

Men medan jag skrittade hemåt i vagnen satt jag och önskade mig en släde till snöiga dagar och sedan slog det mig: om jag surrar fast miniskidor under hjulen, skulle det fungera som en släde då? Måste helt klart testas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0