Nangijala, transport och ridskolan

I eftermiddags var det dags för Nangijalas andra åktur i transporten. In gick snabbt med ett äpple i handen, stänga där bak var ingen fara men när luckan åkte upp tyckte hon det var obehagligt. Jag började köra och mamma gick bredvid för att kolla att det gick bra och sen hoppade hon in. Körde 40-50km/h till ridskolan med Nangijala bangandes mesta tiden. Hon var arg tror jag, stod och skrapade och bankade med framhovarna så att all strö där framme var borta. Uppstirrad, lite svettig och skakig var hon när vi backade ut transporten men inom fem minuter had ehon lugnat sig och var enormt nyfiken på allt och gick med mig bort från Madicken. Mötte både en ridlärare som tyckte att hon hade ett jättefint huvud och sedan flera hyrare som tyckte hon var jättesöt (då blir man så glad!). Tog en promenad ut i skogen och precis när vi skulle vända kom två hyrare ridande påväg hem. Vi gick efter dem men Nangijala stutsade på stället och skulle bara springa fram och nosa på dem så vi stannade och lät dem försvinna ur sikte, inte för att det hjälpte särskilt mycket. Nangijala taktade och hade galopperat efter själv om jag har släppt henne.

Väl tillbaka behövdes det bara lite lirkande för att hon skulle gå in med sin mamma i transporten men lite svettig och ganska skakig var hon när vi lastade ur hemma. Tror dock ändå det var en positiv upplevelse för henne, hon stod stilla nästan hela vägen hem, bankade bara om jag körde väldigt sakta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0