Pigg

Red med Celina på Madicken idag. Hon var pigg, jättepigg för att vara hon, skrittade på och man behövde inte sitta och skänkla i traven och galoppen för att hon skulle fortsätta, hon försökte öka istället. På Lommaklintsträckan svängde vi för att börja galoppera och hon gjorde världens bokssprång vilket överraskade mig totalt och fick mig att skratta högt. Skönt att hon börjar bli sitt gamla vanliga jag igen - den som hon var innan hon blev dräktig.

Ska ta över Madicken till viss del en period framöver, osäkert hur länge. Celina varken hinner eller orkar två hästar så det blir att hon får fokusera på Lukas och ta Madicken i andra hand och när hon inte hinner får jag ta henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0