Skymningspromenad med Nangijala

Förra veckan var så full att jag knappt hann göra nåt med Nangijala så idag bestämde jag mig för att ta en promenad. Tog in och "borstade" henne, hon gillar inte vanlig borstning men att bli genomskrubbad med en gummieborste är jätteskönt tycker hon! Satte på benreflexerna och sen var det dags för reflexmaggjorden (ihopsatta för stora reflexskydd för benen). Måste varit en månad sen jag provade den och hjälp, den passade precis idag. Tur jag beställde fler delar som ligger hemma.

Hon var pigg idag vilket gjorde att det fanns fler läskigheter längs vägen. Idag gick vi halvvägs hem, ända ner till drakens bro över ån, hade tänkt vända innan stenbron men Nangijala var redan påväg över så jag bara hängde på. Vi gick förbi fem bilar vid en tomt och de var hästätande monster så jag gick närmast dem medan Nangijala gitt tätt, tätt bredvid på min andra sida. Hemvägen blev stutsig, men ändå rätt okey halva, sen kom vi ju bredvid bilvägen och så var alla bilar anledningar till att hoppa runt. Så det tog extra lång tid pga av alla stopp.

Nu är nog iallafall min lilla fölunge ganska trött. Är så enormt stolt att hon vågar följa med mig ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0