Skyndade till stallet

Blev en andra tur till stallet iallafall. Tio minuter efter att Celina stuckit kröp det så konstigt i mig att jag åkte dit i racerfart på cykeln. Vete tusan varför jag saknade Nangijala så fruktansvärt mycket när jag redan träffat henne idag...

Fick en andra gnäggning av lillflickan idag, men att borstas var inte populärt, hon stod bara och snurrade och tyckte jag var dödstråkig. Tog en promenad hemåt och gick längre än vad jag hittils gått ensam med henne. Idag var saker lite läskigare och det märktes eftersom hon gick tätt intill mig och buffade på mig med mulen. Hem gick snabbare och varje gång hon kom före så att grimskaftet sträcktes stannade jag tills hon gav efter innan vi började gå igen, tar en stund men så minns hon hur det brukar gå till och går fint bredvid. Mötte en kvinna med en vit bishon frisé som Nangijala älskade och bara ville nosa på - Zorro har alltså varit ett utmärkt exempel för alla hundar!

Celina skulle just galoppera på ridbanan så jag släppte Nangijala där och hon lekte av sig ordentligt innan hon fick ut i hagen igen (dit hon inte ville)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0