Dressyr

Fick rida Madicken idag, Celina tyckte att det var bättre eftersom jag kunde få henne att jobba mer. Märks att kondisen gått upp för även fastän jag pausade efter en kvart kändes hon inte särskilt trött. I galoppen orkade hon flera varv och hade ändå mer ork när jag bröt av, dock kändes galoppen väldigt kantig mot vad den brukade vara. Tror att det är för att hon inte lyfter på benen utan rör dem minsta möjliga så att hon nästan snubblar fram.

Märker att jag inte trivs så bra med Madicken längre. Efter Lady är hennes gångarter för mjuka och hon själv är för seg. Hon måste drivas hela tiden i dressyren och maskar från arbetet på ett mycket jobbigare sätt än vad Lady gör. Dock är hon en klippa att rida Madicken, till och med när konditionen är i botten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0