Duktiga Lady <3

Vår lilla fux var på strålande humör idag och dansade fram på dressyrlektionen. Tjabbig i början och ville ingenting så jag lät henne bara vara tills vi ridit fram och tagit en skrittpaus. Då brukar hon alltid ha mjuknat och samma gällde idag. Red en del på stora mittvolten och minskningarna är jobbigt tycker Lady nu när jag har lärt mig att putta baken på plats. Sedan hade vi en helt del galopparbete: galoppera in på en tiometersvolt och bryta av till skritt några steg mitt i och sedan galopp. Gud vad Lady lyssnade där, det blev avbrott utan travsteg många gånger och till och med innan när jag var för tidig. Galoppen var mycket bättre än vanligt även om hon pendlade mellan att öka när jag bad henne att samla sig och att bryta av så fort hon gjorde det. Öppnan i slutet på långsidan gick lika bra så länge jag kom in rätt på det från början och inte stressade, annars blev det halv pannkaka av allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0