En massa stegringar

Dagens Nangijalapromenad i skogen blev klart annorlunda än gårdagen. Tydligen hade hon förstått att hon inte fick springa och att det var ganska meningslöst med att försöka släpa iväg mig. Men kanske det skulle hjälpa att stegra en massa? Så nerför backar gick jag med en fölunge som stutsar och stegrar om vart annat men jag gillade det helt klart bättre än när hon skulle dra iväg och sparka bakut med mig. Hon lugnade sig iallafall efter en stund och gick normalt igen. En annan bra sak var att hon gick snällt med mig ut i skogen, fast det där nypandet när hon tycker det gå för sakta är jag inte förtjust i så det ska bort. Jag härmar Madicken när Nangijala dummar sig så får vi se om det hjälper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0