Gårdagens ritt

Tog ju Lady och Lukas till ridskolan med Celina för en fredagsritt. Emmie och Felix red med oss och jag drog med mig resten på en tur på Hamprundan, hjälp vad längesen det var jag red den! Närmare 3 år sen kom jag fram till, vart tar tiden vägen?

Lady pigg och glad, sprang med huvudet nere i marken i galoppen i ett försök att sticka. Som ryttare blir man hängande i tyglarna och dras med nedåt. I traven sprang hon på tygel när jag gjorde förhållningar, ja, lite har hon allt ändrats haha.

Lukas var stollig och skulle bara vara först, men han kan ju vara mycket värre så det var ändå en "lugn" ritt måste jag säga. Genomsvettig var han dock, men vem skulle inte vara det om han gick snabbare än två ponnyer som är minst 4dm högre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0