Giftiga ekollon

Camilla sms:ade idag och skrev glatt att Lady och Lukas stuckit upp och börjat äta ekollon på morgonen istället för sitt frukosthö och att Nangijala följt med dem. Ganska förfärat skrev jag tillbaka och undrade om inte ekollon faktiskt är giftiga? Ek ska de ju undvika att äta och jag var väldigt säker på att ekollon var värre. Jodå, tog en stund sen hade Camilla kollat upp det och sa åt mig att ta ut alla fyra där ögonblickligen. Inte nog med att det kan ge kolik och njurskador, i värsta fall kan det innebära döden om de äter det i stora mängder.

Man kan ju undra varför de blivit så ekollonförtjusta i höst? Har aldrig haft det problemet innan vad jag vet :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0