Jag gör min häst till en hund

Japp, så här det. Efter att ha ridit Lady med Celina och Lukas fångade jag Nangijala (som verkligen bad om att få komma ut ur hagen), la ett äpple i fickan och gick till stigen som leder ut i skogen. Betade där lite först och går sedan 6m ut i skogen (på stigen) och släpper lös Nangijala med ett "varsågod". Tar upp äpplet, biter av en bit och ger henne det samtidigt som jag visslar. Har tränat på det innan så hon vet vad det är frågan om. Sedan följer en stund då vi går kors och tvärs i skogen (ca 30m ut). Nangijala går runt och nosar men kommer så fort jag visslar och smaskar i sig äppelbiten. Sen gick jag lös med henne tillbaka och provade att vissla när hon bockade runt på gräsmattan, jodå, det funkade! Hon kom i full fart och tvärbromsade framför mig :D

Ska fortsätta träna och gå längre och längre ut i skogen, jag tränar inte bara att hon ska följa efter mig och komma när jag ropar, utan även att vara utan andra hästar och bara ha mig till sällskap, än så länge bådar det gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0