Körtur

Det har börjat kännas som om jag har en "häst" igen. Tror banne mig jag har fått rida mer dessa senaste veckor än jag gjort hittils på en månad. Idag ville Celina rida Madicken så därför fick Lukas dra mig i vagnen. Red en halvtimme i alla gångarter vilket var jättemysigt, fast Nangijala var avundsjuk och ville med ha kul. Madicken var rätt pigg och det märks att kondisen och musklerna blir bättre. Hon magrar inte av all ridning även om hon kanske är något tunn över revbenen. Stora föl och sommarmagen är påväg bort och hon börjar fyllas upp lite överallt.

Nangijala och jag gick ut en bit i skogen en sväng. Vandrade ut från stigen med henne i hälarna vilket hon uppskattade. Hon har börjat fatta mina röst och rörelsetecken nu.  Ett "varsågod" och ut med ena armen betyder ungefär varsågod och ät för hon dyker ner med huvudet i marken. Om jag säger "fot" och vinkar henne åt mig kommer hon oftast och fattar att hon ska gå bredvid. Fast det sista behöver tränas mycket mer på, finns ju annat som lockar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0