Frisering av Lady

Förra veckan friserade jag Lady lite. Jag och resten av min familj som är hästintresserad gillar hovskägg på ponnyer och tja, lång man och lugg med. Madicken har ju ryckt man eftersom hennes lugg växer i extre sölig snigelfart, när hon varit sjuk i nära två år hade hon sin korta lugg och en väldigt lång man. Lukas ska se ut som en shettis så det ända jag gör med honom är att tunna manen på vänster sida för annars skulle han ha lika tjock man på båda sidorna och det är svårt nog redan att se sittben och galopp på han. Lady ska ha lång man och lugg även om luggen växer sakta och är ganska tunn liksom manen närmast manken (som nån tuggat på). Klipper topparna på hennes man och lugg med jämna mellanrum som jag gjort på Madicken iår (hennes har blivit jättelång!). Men förra veckan bestämde jag mig för att Ladys hovskägg fick ryka. Jag gillar hovskägg, men inte när det är en tunn strimma hår på varje ben. Mamma hade inte åsikt påstod hon så jag fick klippa om jag ville. På tre ben var den tunt med hovskägg men på ena bakbenet var det tre gånger tjockare. Mammas reaktion när hon såg det några dagar senare: "Fy vad fult! Du får aldrig röra hennes hovskägg mer, även om det bara är lite så är det mycket finare än utan!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0