Nangijala

Efter att "bara" varit i stallet 4 dagar förra veckan längtar jag ännu mer efter Nangijala. Saknade henne nåt hemskt efter att ha varit borta två dagar och kanske att hon faktiskt saknade mig lite också för nu har jag plötsligt fått en massa gnäggande när jag kommer :) Gående kom hon alltid när jag ropade men gnäggningen var mer sällan sedan jag slutade byta hage två gånger per dag. Nu är hon fruktansvärt kvick när jag ropar på henne. Men men, jag kanske bara glömt att hon var sån innan.



Tog en tur i skogen idag, på en del av rundan ser vägen ut som ett Y där man kommer uppifrån höger, rider ner mot y:ets botten, vänder och rider upp i y:ets vänstra sida. Nangijala stack iväg före åt rätt håll, men tvärvänder, far förbi mig och Madicken som är påväg upp och svänger mot y:ets högerkant och försvinner. I med att vi rider uppför backar ser vi henne försvinna i full karriär hemåt. Hon hann nog springa långt innan hon märkte att vi var kvar för sen kom hon farande och gnäggade oroligt efter sin mamma haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0