Nangijala duger lika bra som Madicken

När Madicken rids har Lady alltid stått längst ner vid staketet i hagen och inte gått särskilt långt iväg förren Maddan kom tillbaka. Därför, tänkte jag när Celina red iväg med Madicken, så släpper jag Nangijala i hagen med de andra medan de är iväg. Sedan fångar jag henne bara när Madicken strax kommer tillbaka. Något snopet ser jag hästarna hälsa på varandra och sedan försvinna upp genom hage allra längst bort. Jaha, ja, då fick Nangijala följa med så tar jag henne om en stund. Problemet var bara att när stunden kom så ville Nangijala inte lämna Lady och Lukas, och de ville inte följa med ner genom hagen. Så det blev att lirka och berömma när hon gick och hålla i eftersom hon stegrade lite. Halvvägs ner genom hagen ser jag Madicken komma men tror inte Nangijala upptäckte det. Sista biten gick jättebra att gå iallafall.

Nangijala har för övrigt en brun bruten bläs i ansiktet ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0