Två överpigga ponnyer

Urkul att rida idag! Soligt och perfekt varmt ute tillsammans med en pigg Lady och Lukas, kan det bli bättre? Red surkärringen vilket innebar två hinder varav det ena ligger på 60cm. Även om Celina oroar sig över sin längd och vikt tar sig Lukas över utan problem. Trots att Lukas bara hade det vanliga tredelade bettet och ingen nosgrimma lyckas jag övertala henne till galopp vid lommaklint (skensträckan) men Lukas höll sig i skinnet. Men efteråt... ja det fanns en anledning till att han var sjöblöt av svett hemma, han vägrade skritta. Trav, allra helst galopp eller takt var det som gällde och Lady var inte sen på att följa efter. Gjorde en avstickare och skulle hoppa över tre små hinder. "Du först Carro" hojtar Celina och jag fattar galopp. Svisch sa det så stack Lukas med Lady i hälarna. Sen skulle vi vända och hoppa tillbaka men att Celina var först från början. Slutade med att Lady tog bettet och stack. Lyckades svänga av henne uppför en backe med Lukas efter. Ännu värre blev de då. Fortsatte hem i trav som var det lugnaste som gick att få och tog de två hindrena på vägen av bara farten vilket resulterade i galopp igen.

Vad jag älskar såna här dagar! Får mig att minnas alla roliga dagar med Amy, Celina och Lukas. Det var roliga tider det! Synd att det aldrig blev några bilder med oss fyra från den tiden :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0