Uppäten av knott

Knotten anfaller på kvällarna, hemskt när man står och passar Maddis och Nangi som agerar gräsklippare på gräsmattan. Jag kallar Nangijala inte för Nangi, men det slinker ur från grabbarna då och då även om de inte är medvetna om det själva, faktiskt, när jag frågade dem sa dem att ingen kallade henne Nangi. Men nu har jag minsann hört Camilla säga Nangi ett antal gånger så jag gissar att hon är boven i dramat. Nangi är fult och jag vill inte ha det som smeknamn men att dra två långa namn är faktiskt jobbigt så ibland får jag stå ut.

Barbackatur med Ludde först och avslutade med galopp i sadeln, ridbanan halvdränkt, vad jag avskyr höstrusk! Grannen Mats kom med gräs när jag tagit in M och N för att borsta min lilla smutsgris och han blev kvar tills jag var klar. Mats är svårförstådd, tror han talar värmländska + har nåt talfel så för mig snackar han danska/norska och det har tagit fyra år för att jag ska kunna förstå nästan allt han säger. När han gick släppte jag Madicken och Nangijala på gräsmattan och lät de beta lösa tills Celina kom hem från ridtur med Lukas. Hon började mocka och jag fångade in svartingarna och ledde dem till stora vägen. Stannade en bit ifrån och lät dem beta för att trafikträna Nangijala. Hon tittade bara lite nyfiket på alla som susade förbi men reagerade inte ens när en stor timmerlastbil dundrade förbi. Bra det, vill kunna ta henne på promenader med Madicken till andra sidan vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0