12 timmar i stallet och på ridskolan

Skrev dressyrprotokoll på klubbens dressyrtävling för hästar idag, kl.9-15.40. Av någon knasig anledning tycker jag det är jättekul! När jag hastade i mig en sen lunch tillsammans med domaren i klass 2 undrade hon om det var svårt att få folk att hjälpa till eftersom jag redan skrivit en klass. Hon såg ganska förvånad ut när jag glatt svarade att jag tyckte det var skoj, haha! Lite ont i handen hade jag efteråt, men det gick över snabbt. Fick beröm för att jag skriver fint och det är ju kul att höra :)

Cyklade direkt till Nogelid där jag och Moa byggde upp en bana. Celina, som firat Emelie P och sovit över och var, tja... övertrött? Jag skrattade en massa för hon sprang runt framför Lukas när han reds fram och sedan hoppade hon före honom också... Moa skrattade själv så hon knappt orkade driva ibland. Men det gick mycket bra! De börjar rida ihop sig och han går numera fram med henne, blir gärna seg och tappar fart i svängarna, men idag hade de mer problem att det gick för fort än för sakta. Hoppade banan på 65.

Nangijala kom gående så fort jag sneglade på henne, "Ska vi göra något matte?". Inte kunde jag motstå min pärla, släppte henne lös för att beta på gräsmattan ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0