Harvning av ridbanan

Jag och Lukas harvade ridbanan tillsammans ikväll. Eller tja, han drog, jag styrde och höll undan kedjorna i svängarna. Det måste varit 4 år sedan han fick harva sist? På den tiden då vi precis mött honom och hans kondition var urusel, Camilla gav upp snabbt för han vägrade/orkade inte dra och fick dra den själv. Amy blev harvhäst drygt två år senare, men sen dog hon ju för snart 2 år sedan och sen dess har jag själv dragit den (lite extra motion liksom). Sen dess säger vi jämt att vi ska harva in Lady och Madicken, men nu kommer det ju aldrig bli av när jag har trygga, duktiga Lukas ;) Han avskydde det, men fattade snabbt principen på hur vi gick runt och var nästan självgående vilket underlättade för mig som skulle styra och hålla kedjor på samma gång!

4 år sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0