Mysig kvällspromenad

Gick iväg hemåt igen med Nangijala vid 7-tiden ikväll. Hon var full av energi och upptäckte läskiga saker på grund av det. Men vi kom till gatan där vi slutade igår, men när jag var påväg åt vänster - hem - svängde hon av mot höger och började gå mot snöflebodavägen. Så trevligt att hon själv vill gå någonstans!, tänkte jag och hängde glatt på henne. Så vi traskade vägen bort och hon gick snabbt, men avslappnat. Linan var lång så hon gick och sniffade runt lite samtidigt men gick på i rask takt. Tillslut insåg jag att hon knappast skulle vända hemåt i första taget så då gick vi in i skogen på en stig som leder i en båge tillbaka. Vi passerade ett ganska sumpigt ställe vilket innebar att trollungen förebrående tittade på mig på andra sidan en stor lerpöl när jag försökte locka henne över (underbart med longerlina där!). Det gick efter någon minut och sedan fortsatte vi hemåt.

Hon skötte sig perfekt nästan hela rundan, försökte inte dra före, men gick bakom mig när hon fann saker som var äckliga. Insåg för första gången att jag kanske har en Ladypigg ponny och inte en halvseg som Madicken? Det var inga söliga kliv hon tog minsann utan såna steg som Lady kliver fram i, tur att hon bara är b-ponny än så länge men sen blir det till att förbättra kondisen för min del.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0