Nangijala

Gick vägen hem idag igen, fast med longerlina istället för vanligt grimskaft. Min teori om att hon skulle följa mig om jag bara gick när hon stannade, sprack rejält, haha. Gillade dock longerlinan så ska fortsätta med den! Kom dock på ett bättre sätt att få henne att gå - peta med dressyrspöet jag alltid har med mig på rumpan. Kom ner till läskiga huset med endast ett stopp och hon tyckte det knappt var läskigt längre. På hemvägen började hundarna skälla i garaget vilket gjorde henne lite skärrad trots att hon älskar hundar, så vi gick 3 gånger fram och tillbaka tills hon lugnat sig. Celina kom då cyklande så vi gjorde sällskap hem och Nangijala gick så lugnt och fint vid min sida. Fina trollungen min!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0