Promenad med cykelträning

Slog följe med Celina en bit när hon skulle hem igår. Celina fick cykla framför, vid sidan och bakom Nangijala så att hon inte ska bli rädd ifall vi skulle möta en cykel på promenader. Mitt lilla troll var lugn och fin hela turen, tränade "ptro" på hemvägen. Högt och hårt ptro är halt, lågt och rullande är att gå saktare. Hon var väldigt uppmärksam och fokuserad på mig. Släppte henne sedan lös på gräsmattan medan jag packade bilen inför lektionen. Vanligtvis struntar hon fullständigt i vad alla andra gör, men idag hade hon minsann koll på mig och kom vandrande för att kika lite på mig innan hon gick igen. Hon tog dessutom en tur rätt in i den öppna transporten innan jag hann hejda henne haha.

Imorgon har jag tänkt att Nangijala ska få åka med till Celinas lektion för att få lite lastträning samt se en ny miljö. Madicken lär väl fara runt som en dåre, men det är  dressyr vilket borde hejda henne en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0