Promenad med Nangijala

Hästarna åt det sista när jag kom så jag satte mig emd grimman i hagen. Nangijala tittade på mig och verkade fundera lite. Sen beslöt hon sig att hon kunde offra det sista av höet och kom fram till mig. Kliade varandra en stund innan jag satte på grimman. Borstade lite snabbt och konstaterade hur svart damen blivit! Sedan gick vi promenaden hemåt och tränade halter på vägen. Vid ett hus med massa skräp och bilar runt om reagerade hon ovanligt mycket idag - kanske för att hälften av skräpet var undanplockat? Valde att gå fram och tillbaka ca 7ggr tills hon var lugn innan jag vände tillbaka och då hann vi också nosa på de värsta sakerna.

Till nästa promenad ska jag ha longerlina istället för grimskaft. Om jag går på bestämt hänger Nangijala efter om hon inte blir osäker på något, då stannar hon. Jag försöker fortsätta att gå, men grimskaftet tar ju slut och Nangijala har lärt sig att jag bara kommer ett par meter fram, så därför står hon kvar istället för att hänga med mig.

Nangijala fick busa av sig med Lukas och visade upp en flashig trav för mig och mamma. Riktig såndär Ladytrav med enorm kliv och svansen vajandes i vädret. Ja, och massa full galopp och krumpsprång såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0