Promenad med trollungen

Min söta trollunge fick sig först en genomborstning som gjorde henne ännu gråare än hon var innan (suck), sedan stoppade jag lite morotsbitar i fickan och hämtade ett dressyrspö för att gå ut på promenad. För första gången skulle vi gå över stora vägen ensamma, men Nangijala uppförde sig perfekt och reagerade inte på bilarna som åkte förbi. Var borta en halvtimme på en runda hon aldrig har gått, hon stannade och tittade lite imellanåt, men gick fram igen när jag smackade. På hemvägen var det inte lika kul och hon skulle bara takta före mig så det blev mycket halter och varierande promenadstempo. Det lustiga var att hon bara höll på så på stigarna, så fort vi kom ut på en bredare skogsväg gick hon snällt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0