Spöregn

Solen sken när jag gav mig av till stallet vid halv 6 för att möta Alva, men vi hann inte mer än 6min hemifrån gården förrän det började spöregna. Först tog vi skydd under några granar innan vi gav upp och fortsatte, dock på en helt annan runda än vi hade tänkt. Det spöregnade och snart var vi så blöta att det inte var lönt att vända om. Vattnet rann om både oss och hästarna hemma och då är det ju lagom trevligt att upptäcka att halva stallgången är fylld med vatten. Det var stopp i avloppet eller något och så läckte kranen samt att det nog regnat in en del. Släppte ut Maddis utan täcke för hon var ju redan dygnsur och hon och de andra tog skydd i hagen. Efter en stund ber Camilla mig ta in allihopa, fast de vägrar överge vindskyddet trots att jag lockar med mat och Alva smackar på. Tillslut kommer alla utom Lady in, hon springer fram och tillbaka framför grinden och fattar inte att den är öppen. Suck. En aning korkad för dagen kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0