Wow...

Lilla fuxdamen var en aning seg inne på framridningen till klubbdressyren, men stutsig i galoppen som hon alltid varit hittills på alla tävlingar. Suck, det kommer gå skit idag med, tänkte jag. Nåja, bara jag inte får sämre poäng än sist så blir jag överlycklig! (sedan vi började för nått år sen har det gått sämre för var tävling fastän det annars bara går bättre och bättre). Så när jag ridit längs med medellinjen och vänt snett igenom och inser att hon lyssnar på mig istället för att strutta omkring i sin egen lilla värld blir jag allt gladare. Volter, sperpentinbågar... ja till och med avsaktningarna var fantastiska om man jämför med hur det gått innan! I galoppen kom stutset fram och det var inte förrän i andra halvan av sista galoppen som jag lyckades lugna ner henne, men efter den ritten var jag bara strålande glad! Elin W och jag blev delad 3:a - igen! - och jag övervägde att gå upp och försöka byta den hemska gula rosetten mot en av de där snygga guldglittriga de hade på clearroundhoppningen igår haha!

I LB:1 var det bara jag och Elin och Lady var trött på dressyren, men ändå nästan finare än i första klassen. I avsaktningen till skrittdelen blev det dock tvärstopp och jag fick dunka på för att hon skulle gå, tänkte, att nu är det kört, hon har fått nog. Men nej, galoppdelen gick riktigt bra även fast ökningarna inte var mycket att hurra för. Bästa LB:1 programmet vi ridit iallafall och jag lyckades klå Elin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0