Dagen

Hovslagaren var hos oss i förmiddags och alla hästar förutom Lukas uppförde sig. Vet inte vad det är med den grabben för tillfället, hans energi är alldeles för mycket. Visserligen brukar han piggna till såhär när hösten närmare sig med svalare väder, men herregud det är ju bara augusti ännu! Nangijala var en pärla och hovslagaren kunde verka med hennes hov mellan benen som hon gör med de andra. Fick beröm för min snälla häst och orden att jag hade tränat flitigt - vilket jag gjort några enstaka gånger bara haha!
 
Gick/joggade rådjursrundan idag med Lukas och Nangijala lös. Lukas var jättetrött på trollungen tillslut för hon var så jobbig mot honom. Särskilt upp för de mördande rådjursbackarna där jag hade en shettis som galopperade och en åring som sprang bredvid och högg för att jaga på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0