Lat idag

Jag orkade inte ta fram vagnen och köra Lukas, inte heller longera, tömköra eller något annat så jag gick/joggade spökrundan med honom vilket tog 1h. Sprang halva tiden i en hel del uppförsbackar men kondisen har ökat så snabbt att jag faktiskt orkade det, dock känner jag mig lite mör nu.
 
Innan dess tog jag Nangijala ut på promenad med tanken att gå till en kohage och kika på kor som hon aldrig sett innan. Vi kom 500m hemifrån när hon fick syn på en liten flock med får. Vi har gått förbi där innan och fåren har funnits där med, men hon måste trott att de var stenar för hon tittade aldrig då på dem? Idag blåste hon upp sig och var riktigt rädd, försökte vända och springa hem och taktade omkring. Efter några minuter lunkade fåren iväg in i hagen och hon lugnade sig så pass att vi kunde gå vidare. Dock taktade hon bredvid mig större delen av vägen hem så jag struntade i korna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0