Mejl till Dancers ägare

Skrev till Dancers ägare häromdagen och berättade och skickade bilder på Nangijala. Gjorde det när hon var liten så och hans ägare sa att jag gärna fick höra av mig igen.
 
Svaret:

Tack för ditt mail!! Vad roligt att höra om din Nangijala , det låter lite som du beskriver hennes pappa

Nu kan jag ju inte gå lös med honom i skogen, men han är en arbetsmyra, vi har aldrig haft en ponny som kan arbeta så villigt hur länge som helst oavsett hur trött han är. Han är enormt snäll och vill göra allt som är rätt, pratglad och kommer alltid gnäggandes springandes i hagen! Håller koll på mig från sitt fönster och så fort han ser mig komma ned på stallplan gnäggar han! Han är också försiktig men sansar sig väldigt fort när han ser att det är ok.

Mina Dancer avkommor jag har haft under åren med olika ston, har alla det gemensamt att dom är vackra och väldigt vänliga!

 Du får väldigt gärna fortsätta hålla mig informerad om henne, hon ser mycket fin ut, lik sin far!

 Så här är svaret på en sak jag på sistone funderat en aning på: att Nangijala inte alls verkar ha ärvt mycket av sin mammas stoiga humör och temperament. Här är ju svaret: hon har fått det från sin pappa istället!

Bild: www.ridponny.net


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0