Promenad i ridskoleskogarna

Nangijala fick följa med i transporten idag. Hon har mognat en hel del i sommar märkte jag. Visst, hon gnäggade rätt mycket, men hon följer med dit jag går. Innan sommaren fick jag lirka och halvt dra med henne på nya vägar eftersom hon var uppstirrad, men idag bara gick hon och tittade nyfiket på allt. I början var hon dock en aning överpigg och taktade och höll på, men jag ruskade i grimskaftet några gånger så skärpte hon sig.
 
Madicken har ridits barbacka sedan i söndags och idag passade knappt sadelgjorden längre?! De fick slita och dra för det saknades 1dm på den. Det var precis så Celina lyckades spänna den tillslut. Det var en ny, men exakt lika stor som den gamla.
 
På förmiddagen red jag Lady till ekeryds förskolor där mamma jobbar, vilket var väldigt uppskattat av barnen! I Ladys powerwalk-takt tog det bara 45min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0