Skadad Lady

Linnea ska flytta till Lund i helgen så mamma hade gett mig Lady fredag-söndag. Dock blir det inte mycket med det för när jag borstade henne upptäckte jag att hon var varmt och svullen ovanför vänster bakkota. Suck, hopplösa häst som jämt slår i sig. Hon var dunderpigg och stack glatt iväg i trav när jag longerade för att titta efter hälta. Kunde inte se något så gissningsvis har hon bara fått en svullnad efter en smäll.
 
Nangijala var inte intresserad av att gå på en promenad lös - hon stannade kvar på gräsmattan - så då var jag tråkigt och tränade lite tömkörning som fungerade rätt okey imellanåt. Dock tycker hon inte om att svänga åt det motsatta håll där jag går. Alltså när jag går snett bakom till vänster så vill hon inte riktigt svänga åt höger. Hade ett spö som jag försökte lära henne att man går framåt när man petar på rumpan, men hon glodde mest på mig och struntade fullkomligt i det. Haha, alltså jag får skylla mig själv för att jag gjort henne så orädd för spö.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0