Snart är sommaren slut

Idag drog ridlektionerna igång igen, lite tråkigt då det betyder att lovet snart är slut, men ska faktiskt ändå bli skönt när allt kör igång igen! Har ett stort projekt att göra denna veckan för stallet ska målas, både väggar och boxdörrar/väggar vilket nog kommer ta tid då Celina inte alls är intresserad av att måla med mig...
 
Myste med Trollungen i förmiddags: tog väck alla flugägg och gick och betade länge på vägen hemåt vilket även gav mycket trafikträning. Men trollis bryr sig inte, eller jo, hon hoppade till när det kom en traktor med skramlande last förbi.
 
Lady var på höstens första dressyrlektion. Supersnäll att lasta som alltid och var fin i framridningen innan hon ökade tempot rejält och drog utan att lyssna på mina halvhalter. Karoline sa åt mig att stanna henne när hon drar så det gjorde jag ett flertal gånger. Inte för att hon lyssnade bättre på halvhalterna men det blev snabbt tvärstopp när jag skulle stanna henne. Nåja, med Karoline får vi nog bättre ordning på dressyren i höst!
Jag är en virrpanna och blandar ihop saker rätt ofta så jag var en smula orolig om jag verkligen skulle rida halv 8 eller inte. När jag sedan ser Geischa, Torn och en privatryttare med storhäst vid parkeringen får jag panik och tänker att jag är en timme försenad för jag ska ju rida med ponnyer! Men nej, Alva kom och berättade för mig att gruppen före var de som är i Moas grupp.
 
Kattungarna far runt som galningar på logen, klättrar på rockarden så att vi fått paketera in den i tre filtar och en longergjort, snor kring fötterna, in i sadelkammaren, klättrar under bilar och släp samt klättrar upp på transportens hjul under stänkskyddet. Fullkomligt livsfarligt.
 
Hedvig som ska behållas som stallkatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0