Två piggelinhästar

För att se till att matte inte missade henne kom hon snabbt gående och ställde sig vid grinden när jag kom till stallet. Hade tänkt rida dressyr med Lady, men ändrade snabbt om till att rida Lommaklint och ha med Nangijala lös. Tog väck lite flugägg snabbt på trollet och släppte henne sedan i paddocken för att fixa Lady lite snabbt. Haha, jag hann knappt börja med Lady förrän Nangijala ställde sig vid grinden och tittade på mig och började sedan fara omkring i bock och galopp, för att stanna vid grinden och fara iväg igen - arg ponny?
 
Båda hästarna var helt outtröttliga trots en hel det galopp där vi även avslutade med att galoppera uppför rådjursbackarna. Taktade hela vägen hem gjorde Lady och Nangijala stutsade omkring lika pigg som när vi red iväg. Höll på att flyga av i galoppen för Lady såg något "farligt" och la in en tvärnit. Satt på halsen men hann kravla mig tillbaka precis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0