Vart har hon gjort av den?!

Målat klart alla vita väggar mellan 11-14. Cyklade hem och kom tillbaka 2 h senare med Celina och bilen. Under denna tid har Nangijala slarvat bort sin flughuva. Enkelt, tänker jag. De hade inte rört sig från nedre delen av hagen där de håller till de varma dagarna, så här finns den. Efter att ha finkammat området mer än 5ggr, letat i buskar, bland ormdbunkar, snår och tittat runt alla träd och platta områden där de brukar rulla sig hade jag inte hittat en dugg förutom bajshögar. Finkammat resten av hagen utan resultat och till och med tittat i badkaret och utanför staketet. Hade en tunn i reserv men den fyllde hon snabbt med kardborrar suck. Får leta igenom i morgon.
 
Aztor vart inte alltför glad när han lastades ur och gick sakta, sakta när jag hoppat upp. Dressyr, tänkte han, så gissa om öronen åkte fram när vi svängde ut i skogen istället. Hade blivit varnad att han är lite feg och blir rädd för saker när han går ensam, men på den sträcka han hann tycka två saker var läskiga hade Lady reagerar för 10-15st. Aztor var misstänksam mot stockhögar och bruna ormbunkssnår (?) men väldigt pigg och glad. Roligt att rida, men jag blev rätt trött av skogsturen, hm.... tappat all ridkondis sen Amy? Jojomän...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0