Alla hästar till Carro denna måndag

Skrivit det sista på c-uppsatsen idag och efteråt fick Lina prova på att tolka efter Lukas. 25min i mycket snö räckte bra som motion för honom. Lämnade Lina till sin buss och åkte tillbaka till stallet för att rida Lady. Broddade henne med mammas nya isbroddar som är sååå lätta att sätta på jämfört med de gamla hon hade. Ut i skogen barbacka då hon har/har haft blåmärken där sadeln ligger. Barbacka går dock bra så sadeln kan nog på igen snart. Det var Ladys första ordentliga ridning på en vecka så första traven var med hög hals och höga lyfta ben = skumpigt x2. Så kom rådjursbackarna, säkrast att inte ta sats utan låta henne börja galoppera vid backens början. Svisch sa det och så for hon iväg i raketfart. Shit, tänkte jag, lägger hon in en tvärnit för något läskigt så är det kört. Men vi klarade hela vägen upp! Lite avrastad är hon nu iallafall.
 
Näst på tur var Madicken, även hon barbacka fast i mörker med reflexer och pannlampa. Gick över till skidbacken och insåg att Madicken bytt personlighet med Lady - "rädd" för hängande grenar med snö på och skulle snurra runt och galoppera iväg. Damen är såå sugen på att få ta en härlig galopp i snön.
 
Sedan hade jag även mockning och tvingades skotta hela vägen till gödselstacken och försöka gissa i mörkret var jag hade skottat stigen sist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0