Är helt slut nu

Började eftermiddagen med att rida Lommaklint på Lady med Nangijala som handhäst. Woho, så skoj - inte. Först går det bra för Nangijala var minst lika pigg som Lady. Men efter att det trillat ner en stor snöhög från en gran på oss blev det aningens kallt (dumma vind!), kallar blev det efter en bits trav när vi skulle svänga vänster. Lady bestämde sig i sista sekunden att inte svänga utan att gå in i en snöig buske och Nangijala gick rätt... ja, kaos och så snö överallt, iiiiskallt! Tappade dressyrspöet där och lyckades inte hitta det så det får väl smälta fram antar jag. Sen kom lommaklint med galopp och då var jag rätt trött på de två pigga ponnisarna. Nangijala retade Lady som hotade tillbaka för att sedan försöka dra iväg före oss i galoppen men tvingades att galoppera på tvären. Lady fick nog och la i bromsen och det var bara att försöka få allt att inta sina platser igen och försöka på nytt. Påväg hem skulle jag ta rådjursbackarna i trav vilket inte gick så bra haha! Men Nangijala var iallafall trött sen och närapå släpades med hem.
 
40min tolkning med Lukas stod näst på schemat. Jag kommer hem helt slut och Lukas lika pigg som när vi stack ut. Kände inte för sken idag och efter att ha trillat en gång när jag försökte låta bli att titta på marken framför skidorna, höll jag mig till skritt och trav. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0