Årets första tolkning med Lukas

Vinterns första tolkning med Lukas som gjorde mig totalt vansinnig första halvan. Bara retades, var allmänt jobbig och skulle gå överallt där han inte skulle gå. Lagom kul när jag går på skidor. Började redan när vi gick ut från stallet. Gick halvvägs hem och tänkte försöka trötta ut han genom galopp uppför den långa backen. När vi vänder skenar han iväg med mig åkandes efter - med usel balans och inga överdragsbyxor. Tänker bara "shit, shit, shit, jag kommer åka in i nåt och ramla!" Drar i tömmar men det är svårt när man samtidigt försöker hålla balansen när ena skidan åke rpå upptrampad spår och den andra i djup pudersnö. Överlever och lyckas lugna ner han tills vi når plogad väg där han ska sticka igen och börja sparka bakut när jag hindrar honom från att rusa vidare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0