Hur glömsk kan man vara alltså?!

På sportlovet är det hopptävling på onsdagen och då ska jag tävla Lady, Celina Madicken och Elin Lukas. Men idag slog det mig att jag har glömt en stor detalj: Nangijala. Hur tusan har vi tänkt egentligen?! Hon är visserligen cool av sig och skulle säkert klara sig ensam i boxen med ett fång hö att tugga på, men vi har knappt tränat alls på det. Hon har väl max varit ensam i stallet i tio minuter- en kvart eller nåt. Och alla tre hästarna tävlar ju nästan samtidigt så inte hinner jag hem med någon emellan... ja, jag får väl ta och stryka mig så får Lady sällskapa med Nangijala i stället. Lite tråkigt men sånt är livet.

Till påsk är det väl drygt 2 månader och tills dess är mitt mål att Nangijala ska kunna lämnas ensam hemma i boxen och hålla sig lugn. Då är hon 9 månader och så som damen är idag känns det som ett relativt rimligt mål att uppnå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0