Miljöträning med filt

I ingången till en box knöt jag fast två grimskaft i två bjälkar ca 1,5m upp. Från dem hängde jag sedan två gula filtar så att de räckte 2/3 ner till marken. Sedan hämtade jag Nangijala (kan tillägga att vinden blåste in i stallet så att de fladdrade en aning). Nangijala går rätt in och stannar framför filtarna fastän jag gick igenom. Hon stannade inte för att hon var rädd utan för att hon verkade tro att det var en vägg. Lite bekymrad var hon allt när jag bad henne komma efter, men så fort hon fått igenom huvudet en gång förstod hon att det inte var något fast och vi gick igenom några gånger.

Släppte henne lös i boxen och tränade på samma sätt som jag gjort med den gula filten, fast med den blåa prassliga höpåsen. Hon tycker den är obehaglig men sålänge sen inte prasslar vid huvudet kan jag vifta en del med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0