På andra sidan 90-vägen

Lady har känt lite hängig och varit lite hostig ett tag så jag och mamma har bestämt att hon ska få ta det lugnt i en vecka. Bara ta lite lugna små skogturer. Idag skulle mamma skritta en runda i det härliga vädret och jag bestämde mig för att hänga med och promenera med Nangijala då de skulle gå över 90-vägen till skidbacken. Det är första gången för min lilla prinsessa, men så har jag inte känt förrän nu att hon är tillräckligt trafiksäker för att inte flippa ur på vägen.

Det började så trevlig med att hon hoppade runt mig som en kanin med bocksprång när vi skulle gå över stora vägen för att sedan gå 100m längs en 70-väg. Inte förrän jag provar att gå först före Lady och mamma lugnar hon sig och då var hon lugn som en filbunke igen. När vi gick växlade jag mellan att vi gick före, vid sidan och efter Lady, det enda lite jobbiga var att hon försökte dia Lady flera gånger. På hemvägen gick vi först längs med 70-vägen till 90-vägen med Lady som hamnade på efterkälken. Det kom några bilar som hon steppade runt lite för på 70-vägen. Kom fram och skulle gå över 90-vägen och så ser jag en långtradare komma körandes. Gick en bit bakåt så att vi var 15m ifrån när den dundrade förbi och jag var beredd på det värsta. Vad gör Nangijala? Jo, hon står helt still som om det var en fågel som flög förbi. Haha, jag tror minsann hon väljer själv när hon ska vara trafikrädd eller inte!

Tränade även lite med filten idag. Kunde slänge den på halsen och över halva huvudet. Utveckling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0